Nacházíte se: VŠCHT PrahaFPBTÚB → Věda a výzkum → Vědecko-výzkumné skupiny → Laboratoř bioinženýrství
šablona: stranka
čas: 25.5.2022 23:11:06

Laboratoř bioinženýrství

Laboratoř bioinženýrství (originál)

Zabýváme se produkčními i dekontaminačními biotechnologiemi z hlediska bioreaktorů, regulace a řízení procesů stejně tak i z hlediska (mikro)biologie, biochemie a genetiky. Studujeme využití jednobuněčných mořských i sladkovodních řas a fotosyntetizujících bakterií pro produkční i dekontaminační technologie. Čištění odpadní vody a vzduchu v submerzních nebo náplňových reaktorech, jedno i vícefázových a za použití mezofilních i termofilních populací je další dlouhodobou prioritou naší skupiny. Biopesticidy (chitinázy a Pythium oligandrum) a biologicky aktivní látky z řas jsou intenzivně studiovou a klíčovou oblastí našeho aktuálního i budoucího výzkumu. Pro tyto technologie používáme speciálně vyvíjené a vyráběné funkční materiály jako polyuretanové pěny s řízenou rychlostí degradace a uhlíkaté materiály (biochar). Pomocí metod měření kontaktního úhlu a Zeta potenciálu studujeme povrchové vlastnosti jak biomasy, tak náplňových a dalších materiálů což dále používáme při studiu tvorby biofilmu, flokulace, flotace a emulzifikace.

Pro výzkum používáme reaktorové a další vybavení našeho ústavu pro kultivaci buněk, downstream procesy, HPLC a GC analýzy a speciální metody.

lll2 (originál)